“KLAUS”, 2D ANİMASYONU İLERİYE TAŞIMAK İÇİN NELER YAPIYOR?

“Klaus”, 2D Animasyonu İleriye Taşımak İçin Neler Yapıyor?
Klaus’un 2015’te ilk fragmanı yayınlandığında hepimiz elle çizilmiş olduğunu netleştirmek istemiştik. Çünkü karakterlerin hacimleri, parlaklığı cgi ile ilişkilendirilebilir düzeydeydi.

Neredeyse 5 yıl sonra filmin görsel stili 2 farklı sebepten dolayı çarpıcı görünüyor. Birincisi filmi 3D’nin hakim olduğu bu dönemde diğerlerinden ayıran, Netflix tarafından desteklenen bir 2D animasyon çalışması olduğu gerçeği. Diğeri ise sıradan elle çizilmiş animasyonlarının aksine ortam görünümünü yeniden tanımlamak için en son aydınlatma ve dokulama araçlarını kullanmış olması.

Bu yaklaşımı yönetmen Sergio Pablos "Geleneksel canlandırmayı geri getirmeye çalışmıyorum, öne çıkarmaya çalıyorum" şeklinde özetliyor. Despicable Me’nin de yaratıcı ortağı olan Pablos 1990’lı yıllarda Disney Stüdyoları'nda yaptığı animatörlük ile kendini geliştirdi. ABD’de 2D animasyonun çöktüğü dönemde kendi memleketi İspanya’ya döndü ve SPA Stüdyoları'nı kurdu ve böylelikle ortaya Klaus çıktı.
 
 

Kaynak: Cartoon Brew